søndag 23. mars 2008

Coverdale / Page - still of the night

En liten godbit..
Når 1987 albumet ble utgitt ble Coverdale (David Coverversion...) beskyldt for plagiat og kopiering av Led Zeppelin. Dette gjalt spesielt låta "Still of the night". Det som er kult er jo at Coverdale hadde et meget fruktbart samarbeide med J. Page tidlig på nittitallet. De utga etter min mening en meget bra skive. Jeg kom over et kult klipp fra youtube som jeg tenkte å dele med dere. Her spiller faktisk Coverdale / Page "Still of the night" - kult syns jeg!!. Og til slutt for de spesielt interesserte. En Quiz til: hvilken Zeppelin låt ble Coverdale beskyldt for å kopiere med "still of the night"?

Sjekk låta:

http://www.youtube.com/watch?v=Lx5SJn1QipI

2 kommentarer:

Sveenrocker sa...

Særdeles vanskelig, men tipper Kashmir..

kasrocker sa...

Ja ja, HS, var det for å svare her du trengte litt hjelp fra meg..hehe!!