lørdag 29. mars 2008

Ny RiffQuiz

Tar dere disse? Det er enorme ønsker om nye riff og vi prøver igjen. Vi skal denne gangen frem til 4 forskjellige låter fra kjente band. Tror ikke dette bør være veldig vanskelig.... lykke til......

Tilleggspørsmål : Hvilket av disse bandene har spilt i Norge på Valle Hovin, hvilket år snakker vi om og hvilke to band var forband? Ble deler av konserten spilt inn, i såfall hvilken skive er det og hvilke låter er spilt i Oslo?

Litt å tygge på her tenker jeg....

4 kommentarer:

[morgrethe] sa...

Hvor er Sveenrocker med fasiten???

Superflink kompis. Ja for det er vel fortsatt kompisen som spiller?

Nuss

Sveenrocker sa...

OK morgrethe. Her kommer fasiten:
Deep Purple-Burn
Deep Purple-Perfect strangers
Thin Lizzy-The boys are back in town
Thin Lizzy-Dancing in the moonlight

Deep Purple spilte inn deler av albumet Nobody`s perfect på Valle Hovin i 1987. Disse låtene er innspilt i Oslo:
Hard lovin` woman
Space trucking
Black night
Smoke on the water

Pretty Maids og Status Quo åpnet for Deep Purple!
Det var en bra konsert! Ikke sant Konrocker?
Bra spilt av kompisen.. En artig og utfordrende riffquiz. Ser frem til flere slike!

gos sa...

Dette er jo helt utrolig!!! Fantastiske riff. Spillestilen ligner litt på en kar jeg så i en russerevy i '87. Er jeg inne på noe der???

Ser at sveenrocker har svaret på alle quizzene, og det er vel bare rett og rimelig. Men jeg har hørt at han nå har forlatt TNT til fordel for Lita Ford og Vixen.

Gleder meg til neste quiz.

åsemor sa...

Så ble det ikke noe "riff" på meg i helga :( Måtte velge bort festen din, litt egoistisk kanskje, men sånn ble det denne gangen.
Presang skal det bli, men den er ikke ferdig enda, så Ane kommer nok tomhent.

Kos dere på festen, talast !