søndag 18. mai 2008

Vel overstått 17. mai

Mange husker vel Jimmy Hendrix og hans tolkning av den Amerikanske nasjonalsangen. Den ble jo betegnet som en total skandale av diverse konservative amerikanere og en hån av nasjonalsangen. Når i tillegg en mørkhudet afrikaner spilte det, ja da kan man jo tenke seg. Jeg personlig tror ikke dette var Jimmys intensjon og hans tolkning har jo senere blitt en klassiker. Det er godt at verden har gått videre og at alle har ytringsfrihet enten det er via tale eller musikk uavhengig av hudfarge.

Jeg drister meg til å prøve på den Norske versjonen som en hyllest til vår nasjonaldag.

Håper alle hadde en fin 17. mai og at ikke alle ble helt bortfrosset. Rock on. Nå nærmer det seg neste store konsertbegivenhet som er Jorn og Thin Lizzy i Drammen neste helg.

2 kommentarer:

Innlandskongen sa...

Utrolig bra gitarriff... aldri vil nasjonalsangen bli den samme etter dette...

Let's rock...

Kaline sa...

WUHU!ROCKEKONGEN! :D Hahaha
Jeg ler. Men for all del. Jeg har fått et nytt syn på ja vi elsker fra nå hvertfall..

Klem klem Karoline *